Vikellys

Vikellys on voimistelua liikkuvan hevosen selässä ja vaatii vikeltäjältä rohkeutta, kehonhallintaa, tasapainoa, voimaa ja notkeutta. Vikellysharjoitukset sisältävät vikellyspukilla harjoittelun lisäksi kehon hallintaa, liikkuvuutta ja lihaskuntoa kehittäviä harjoituksia maassa. Vikellyspukilla harjoitellaan  vikellyksen perusliikkeitä sekä vapaaohjelmaliikkeitä yksin, pareittain tai joukkueena. Hevosella harjoitellaan vikellystä n. joka toinen viikko.

Vikellystoimintaan osallistumiseen vaaditaan jonkin SRL:n jäsenseuran jäsenyys. Uusia vikeltäjiä otamme mukaan aina syksyisin ja alkuvuodesta, kokeilupäiviä järjestämme ennen kauden aloitusta. Kokoonnumme harjoittelemaan noin 4 krt/kk pääasiassa sunnuntaisin. Vähintään kerran vuodessa järjestetään vikellysviikonloppu, jonka vetää ulkopuolinen valmentaja. Yhteistyötä tehdään Savo Vaultersin kanssa.

Myös aikuiset ovat tervetulleita mukaan! Sennuille järjestetään omia vikellystreenejä, kysy lisää.

Jos olet kiinnostunut vikellyksestä ja haluaisit tulla tutustumaan, ota yhteyttä viestillä joko Veeraan (044 755 1412), Kaisaan (040 534 6290) tai Annaan (0400 806 558).